Maty wejściowe stały się nieodłącznym elementem większości budynków. Solidne, wytrzymałe, odporne na ścieranie i estetyczne nie tylko są barierą dla brudu, ale mają także szereg innych właściwości. Jednak, by jak najlepiej spełniały swoje funkcje, muszą się charakteryzować pewnymi cechami. O jakich dokładnie mowa i co koniecznie trzeba wiedzieć o gumowych matach wejściowych?
Gumowe maty wejściowe – jakie są ich rodzaje?
Gumowe maty wejściowe wiodą prym zarówno w obiektach prywatnych, przemysłowych, jak i komercyjnych. Producenci oferują ich rozmaite rodzaje, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Przede wszystkim różnią się one między sobą wymiarami i kształtami. Co istotne, niektórzy producenci, tacy jak Rekoplast Kompozyt, produkują maty wejściowe także w niestandardowych rozmiarach.
Ponadto gumowe maty wejściowe są dostępne w formie płyt i rolek. Zarówno te pierwsze, jak i drugie występują w różnych wymiarach – w tym 120 x 80 cm czy 60 x 90 cm. Na tej podstawie bez problemu dopasujesz produkt do swojej przestrzeni. Dzięki temu z łatwością rozplanujesz także maty do korytarzy i przejść, tym bardziej że materiał da się łatwo i bezpiecznie przycinać.
Maty wejściowe nie ograniczają się więc do jednej formy. Warto jednak pamiętać, by zawsze stawiać na te objęte stosownymi atestami i certyfikatami, które świadczą o ich wysokiej jakości. Poza tym największą popularnością się cieszą maty ekologiczne i przyjazne środowisku.
Jakie powinny być maty wejściowe?
Maty wejściowe powinny więc być odpowiednio dopasowane do przestrzeni. Nie jest to oczywiście jedyne kryterium, gdyż przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na ich cechy. Przede wszystkim muszą być:
- solidne i trwałe,
- odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne,
- niewrażliwe na niskie i wysokie temperatury,
- łatwe w czyszczeniu i pielęgnacji,
- estetyczne.
Szczególnie ta ostatnia kwestia odgrywa w ostatnich czasach znaczenie. Wchodząc do danego pomieszczenia w ciągu pierwszych 30 sekund, budujemy swoją opinię na jego temat. Dlatego tak ważne jest użycie estetycznych, trwałych i przykuwających oko mat wejściowych. Wywarcie dobrego wrażenia na gościach i klientach wpływa na Twój wizerunek.
Nie da się jednak ukryć, że solidność i trwałość gumowych mat wejściowych to nadrzędna kwestia. Właściwie dobrane maty nie tylko są barierą przeciw brudowi, ale też chronią podłogi i posadzki w budynku przed zniszczeniem. Dlatego warto stawiać na maty wejściowe z granulatu gumowego pochodzącego z recyklingu opon samochodowych, jakie w ofercie ma Rekoplast. Tak solidne tworzywo przetrwa wszelkie destrukcyjne czynniki wewnętrzne i zewnętrzne.
Dobre gumowe maty wejściowe muszą także być antypoślizgowe. Dzięki temu skutecznie zapobiegną wszelkim poślizgnięciom i upadkom oraz zapewnią bezpieczeństwo w najbardziej ekstremalnych sytuacjach.
Jak dbać o maty wejściowe?
Wiele osób się zastanawia, czy pielęgnacja mat wejściowych jest czasochłonna. Otóż nie, gdyż wystarczy je odkurzać i myć zwykłą wodą. Oczywiście warto użyć również delikatnych środków czyszczących, ogólnodostępnych na rynku. W sklepach znajdziesz też specjalistyczne preparaty do gumowych mat wejściowych, więc w razie potrzeby można się w nie zaopatrzyć.
Warto również wspomnieć, że maty odgrywają niebagatelną rolę w kwestii ogólnej czystości. Jako skuteczna bariera przed brudem wpływają na mniejszą częstotliwość sprzątania budynków. W efekcie przekłada się to na redukcję kosztów.
Maty wejściowe od producenta
Obecnie coraz więcej osób się decyduje na zakup mat wejściowych prosto od producenta. Jest to przemyślana inwestycja, która jest również najkorzystniejsza cenowo. Poza tym produkty trafiają prosto do klientów, nie muszą być przewożone do sklepów i hurtowni. Czas dostaw jest krótki, a ryzyko uszkodzenia mat mniejsze, gdyż są bezpośrednio dostarczane do odbiorców.
Warto więc postawić na gumowe maty wejściowe od producenta, które da się zamówić w dowolnych wymiarach, a także w formie rolek lub płyt. Producent doradzi również, jaka mata będzie najlepsza w indywidualnym przypadku. Ma on zdecydowanie większą wiedzę na temat posiadanego asortymentu niż pośrednik.